Zapytaj o ofertę!
Pamiętaj, przedstawiony opis wycieczki ma charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego ani oferty imprezy turystycznej w rozumieniu ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r.
W odpowiedzi otrzymasz informację, czy wybrana wycieczka znajduje się w aktualnej ofercie organizatora oraz wskazówkę, w jaki sposób można wybraną wycieczkę zarezerwować, wraz z aktualnym programem, ceną i warunkami udziału. Wszelkich informacje przed dokonaniem rezerwacji udzieli organizator.
Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości dotyczące trasy, pociągu, a decyzję o udziale podejmiesz dopiero po zapoznaniu się z wiążącą i aktualną ofertą organizatora.
Opis pociągu
Bernina Express
Na pokładzie pociągu znajdują się miejsca siedzące (bez przedziałów) w wagonach klasy 1 i 2, wszystkie objęte rezerwacją miejsc. W klasie 1 znajduje się jeden rząd foteli pojedynczych, korytarz i po drugiej stronie rząd foteli podwójnych. W klasie 2 po obu stronach korytarza są rzędy foteli podwójnych. Wagony są klimatyzowane. Okna są panoramiczne, górne krawędzie zachodzą na dach. W pociągu znajduje się bar, gdzie sprzedawane są przekąski i napoje. Jest też toaleta. Pociąg nie posiada oddzielnego wagonu restauracyjnego. Przerwa obiadowa wypada akurat w Tirano, gdzie jest czas do dyspozycji przed odjazdem pociągu (jadąc do St. Moritz). Dla pasażerów dostępny jest bezpłatnie audio-przewodnik, jeśli potrzebne są słuchawki wtedy można zakupić je za opłatą 2 CHF (komentarz jest w języku angielskim, niemieckim, francuskim). Można też kupić pamiątki związane z pociągiem. Czas przejazdu Tirano – St. Moritz ok. 2,5 godz. Czas przejazdu autobusu pocztowego z Lugano do Tirano ok. 3 godz., odcinek liczy 90 km.
Glacier Express
Glacier Express kursuje na trasie St. Moritz – Zermatt. Trasę o długości ok. 300 km pociąg pokonuje w 7,5 godziny, dlatego nazywany jest „najwolniejszym expressem świata”.
Na pokładzie miejsca siedzące (bez przedziałów) w klasie 1 i 2, wszystkie objęte rezerwacją.
Klimatyzacja, toaleta w wagonach. W klasie 1 znajduje się jeden rząd foteli pojedynczych, korytarz i po drugiej stronie rząd foteli podwójnych. W klasie 2 po obu stronach korytarza są rzędy foteli podwójnych. Posiłki, przygotowane w pociągu, personel serwuje bezpośrednio do miejsca siedzącego pasażera. Oferowane posiłki (obiad 3-daniowy) należy jednak zamówić wcześniej, najlepiej najpóźniej dwa tygodnie przed rozpoczęciem podróży. Jest również bar z napojami w panoramicznym wagonie. Bezpłatny audioguide, dostępne języki niemiecki, angielski, francuski.
Cena
Cena zawiera:
- 5 noclegów ze śniadaniem, pokój z łazienką w hotelach 3 lub 4 gwiazdkowych
- bilety kolejowe 2 klasy na wszystkie trasy od 1. do 6. dnia, w tym :
- rejs statkiem Luzern – Flüelen jako część podrózy 2. dnia
- przejazd autobusem tzw. Post Bus Lugano – Tirano
- rezerwacja miejsc w pociągach panoramicznych
- Bernina Express na trasie Tirano – St. Moritz
- Glacier Express na trasie St. Moritz – Zermatt
- bilety kolejowe obejmują również przejazdy
- 1. dnia lotnisko Zurich – Lucerna
- 6. dnia Zermatt – lotnisko Zurich
Terminy
Dowolny termin wg własnego wyboru.
Realizacja już dla 1 osoby.
Cena (orientacyjna)
pokój 2-osobowy cena dla 1 osoby | pokój 1-osobowy cena dla 1 osoby | |
---|---|---|
hotele 3-gwiazdkowe | 1220 EUR | 1350 EUR |
hotele 4-gwiazdkowe | 1405 EUR | 1590 EUR |
Dopłata do pociągu panoramicznego (fakultatywna, w przeciwnym razie podróż odbywa się w zwykłym pociągu) na odcinku Flüelen – Lugano Gotthard Panorama Express (2. dzień) – 28 eur / osoba
Ubezpieczenie KL, NNW – składka ok. 32 zł / osoba.
Uwaga – zastrzegamy możliwość zmiany cen w przypadku ograniczonej dostępności hoteli
w wybranym terminie lub podwyżek cen w hotelach w związku z różnymi wydarzeniami.
Od chwili dokonania rezerwacji cena nie ulega zmianie.
Dojazd z Polski / Przeloty
Na wycieczkę można wybrać się samochodem, wtedy zostawia się go na płatnym parkingu w Zurychu lub Lucernie.
Dla uczestników, którzy chcieliby skorzystać z połączeń lotniczych przedstawiamy poniżej najbardziej polecane połączenia (ceny orientacyjne).
Opcja 1
Warszawa – Zurych
SWISS 9.40 – 11.35 lub 14.35 – 16.35
Zurych – Warszawa
SWISS 17.15 – 19.10
W obie strony od 1200 zł / osoba.
Opcja 2
Warszawa – Zurych
SWISS 9.40 – 11.35 lub 14.35 – 16.35
powrót z przesiadką
Zurych – Frankfurt
Lufthansa 14.40 – 15.45
Frankfurt – Warszawa
Lufthansa 16.35 – 18.10
W obie strony 886 zł / osoba.
Szwajcaria
Na szynach wśród alpejskich krajobrazów
Wiadukty, tunele, lodowce i winnice. Bajeczna podróż niezwykłymi pociągami. Podróż do marzeń dzieciństwa. Jedyna trasa kolejowa przez Alpy z północy na południe. Szwajcaria koleją stoi (oczywiście poza wspaniałymi trasami narciarskimi). Szwajcarska punktualność i jakość sprawdza się również w odniesieniu do pociągów. A nie są to zwykłe pociągi – Bernina Express – od lipca 2008 r. na liście światowego dziedzictwa UNESCO jako synteza techniki, kultury i przyrody, Centovalli i Golden PassLine to prawdziwa przygoda na szynach. Panoramiczne wagony zapewniają fascynujące widoki na Alpy. Pociąg przemierza malownicze zakątki Szwajcarii, wspina się na niewyobrażalnie wysokie mosty i pokonuje tunele. Przejazd Glacier Express – „najwolniejszym expressem świata ” urzeka nie mniej spektakularnymi krajobrazami. Jest w tej podróży coś nostalgicznego i romantycznego. Łączy przyrodę z kulturą.
Program wycieczki
1. Dzień
Indywidualny przyjazd do Lucerny. Wieczorem czas na zapoznanie się z miastem. Nocleg w Lucernie.
2. Dzień
Śniadanie w hotelu. Rano zaczynamy podróż na południe Szwajcarii. Pierwszy etap trasy to rejs statkiem po Jeziorze Czterech Kantonów. Z pokładu parowego statku podziwiamy krajobrazy. W Fluelen przesiadka na pociąg, który przez tunel Gottharda jedzie do Lugano. Ten odcinek można pokonać też pociągiem panoramicznym Gotthard Panorama Express. Lugano zachwyca śródziemnomorską atmosferą. Wrażenia tym bardziej zaskakujące, gdy widzi się otaczające ośnieżone szczyty Alp. Warto wybrać się na spacer po promenadzie nad Jeziorem Lugano i na przejażdżkę kolejką linową na górę Bre lub Monte San Salvatore. Nocleg w Lugano. (200 km, ok. 4,5 godz.)
3. Dzień
Śniadanie w hotelu. Pierwszy etap podróży pokonujemy pocztowym autobusem. Trasa wiedzie wśród malowniczych wiosek, wzdłuż jeziora Lugano i jeziora Como, aż do Tirano we Włoszech. Przed odjazdem pociągu czas na spacer włoskim miasteczku. Wreszcie wsiadamy do słynnego pociągu Bernina Express, który kontynuuje podróż do St. Moritz. Po drodze pociąg wspina się Przełęcz Berneńską na wysokości 2253 m i mija potężny lodowiec Morteratsch. Docieramy do St. Moritz, nazywanego alpejską metropolią. Nocleg w St. Moritz. (180 km, ok. 5,5 godz.)
4. Dzień
Śniadanie w hotelu. Dziś kolej na wrażenia płynące z przejazdu drugim słynnym panoramicznym pociągiem – Glacier Express. Podróżujemy z St. Moritz do Zermatt. Trasa wiedzie wśród alpejskich krajobrazów, kwiecistych łąk i krystalicznyc jezior. Pociąg pokonuje 290 mostów i 91 tuneli.
Mimo prawie ośmiu godzin w pociągu, prawie nie zauważamy, kiedy czas minął, gdy już trzeba wysiadać. Podróż upływa szybko i ciekawie dzięki spektakularnym widokom. Panoramiczne okna, zachodzące na dach, pozwalają też wykonanie pięknych zdjęć. Najwyższym osiąganym punktem na trasie jest przełęcz Oberalp Pass na wysokości 2033 mnpm w okolicy Andermatt. Najsłynniejszym wiaduktem na trasie jest Landwasser koło Fillisur o długości 136 metrów i wysokości 65 metrów, a najdłuższy tunel to Furka-Pass o długości 15,4 kilometrów. W okolicach Fillisur ekspress lodowcowy przemierza trasę wpisaną w 2008 r. na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Jest to konstrukcyjny majstersztyk – pociąg musi pokonać 400-metrowe przewyższenie (odcinek pomiędzy miejscowościami Preda i Bergun o długości 5 km).
Nocleg w Zermatt. (250 km, ok. 7.5 hours)
5. Dzień
Cały dzień poświęcamy na wypoczynek w kameralnym miasteczku, gdzie samochody nie mają wjazdu – Zermatt. To typowe urokliwe miasteczko, które symbolizuje wręcz całą Szwajcarię.
Spotkacie tu charakterystyczne drewniane domy, butiki, udekorowane kwiatami uliczki. Polecamy wjazd kolejką gondolową w okolice szczytu Gornegrat, na wysokość 3089 m. Znajduje się platforma widokowa z olśniewającą panoramę Alp, z widokiem na Matterhorn i 29 innych czterotysięczników.
6. Dzień
Powrót pociągiem do Zurychu. Dalej wylot do Polski.